موردانتظارترین بازی های سال ۲۰۲۳
11
تیر 1402
0 نظر

موردانتظارترین بازی های سال ۲۰۲۳

خب ابتدا سراغ بازی‌هایی برویم که تاریخ انتشار مشخصی دارند و در صورتی که تأخیر نخورند، زمان در دسترس قرار گرفتن آن‌ها مشخص شده است. ترتیب این بازی‌ها براساس زمان انتشار است.

۱- بازی Forspoken

  • تاریخ انتشار: ۲۴ ژانویه (۴ بهمن)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5 و کامپیوتر

یکی از اولین بازی‌های مهم سال ۲۰۲۳، بازی Forspoken، محصول استودیو Luminous Productions است که اسکوئر انیکس هم آن را منتشر خواهد کرد. این بازی، اولین پروژه استودیو به‌حساب می‌آید که البته اعضای آن، سابقه کار روی آثاری مثل فاینال فانتزی ۱۳ را دارند. اسکوئر انیکس حساب زیادی روی بازی Forspoken باز کرده و دمویی هم که اخیرا از آن منتشر شد، نوید تجربه خوبی را می‌دهد.

داستان بازی در مورد شخصیتی به نام Frey است و با اثری اکشن نقش آفرینی و جهان‌باز روبه‌رو خواهیم بود. گیمر‌ها برای نبرد با دشمنان می‌توانند از قدرت‌های جادویی شخصیت اصلی هم استفاده کنند و امکان ارتقای مهارت‌های او هم فراهم است. Frey همچنین مهارت بالایی در حرکت سریع در محیط و بالا رفتن از سکو‌ها دارد و این موضوع هم جنبه تازه‌ای به بازی بخشیده است. Forspoken برای دو سال در انحصار کنسولی پلی استیشن 5 خواهد بود و با‌توجه به نسخه دموی آن و توضیحات سازندگان، باید انتظار یک گرافیک نسل نهمی واقعی را هم از آن داشته باشیم.

کاوش آیراک در سفینه بازی Dead Space Remake

۲- نسخه ریمیک بازی Dead Space

  • تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه (۷ بهمن)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، کامپیوتر

Dead Space یکی از آن مجموعه‌های شدیدا محبوب در سبک ترسناک است و شایعه‌های ساخته‌شدن نسخه ریمیک آن خیلی وقت بود که به‌گوش می‌رسید. درنهایت سال ۲۰۲۱ بود که الکترونیک آرتز رسما ریمیک نسخه اول مجموعه را تایید کرد و قرار بود بازی سال ۲۰۲۲ منتشر شود که بعد تا ۲۷ ژانویه امسال (۷ بهمن) تأخیر خورد.

ساخت نسخه ریمیک بازی به استودیو موتیو واگذار شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد تغییر جزییاتی مثل داستان را ندارند تا حس و حال نسخه اصلی حفظ شود. به همین دلیل کماکان با آیزاک کلارک همراه خواهیم شد و ماجراجویی آشنا و ترسناکش در ایشیمورا را دنبال خواهیم کرد. نمایش‌های بازی، نوید پیشرفت‌های زیادی را در زمینه بصری می‌دهند و مکانیک‌های کلی بازی هم تغییراتی خواهند داشت تا تجربه‌ای در کل روان‌تر و در عین حال وفادار به نسخه اصلی ارائه دهند. سازندگان همچنین اعلام کردند که مخصوصا SSD کنسول‌های نسل نهمی، باعث خواهد شد تا تجربه‌ای بدون وقفه را شاهد باشیم.

بازی Hogwarts Legacy با محوریت چرخیدن در جهان جادویی هری پاتر

۳- بازی Hogwarts Legacy

  • تاریخ انتشار: ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، کامپیوتر

Hogwarts Legacy بدون شک یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال، مخصوصا برای طرفداران مجموعه هری پاتر به‌حساب می‌آید. تصور اینکه بتوان در نقش یک دانش‌آموز مدرسه هاگوارتز پا به این جهان جادویی گذاشت و در آن به ماجراجویی پرداخت به حد کافی هیجان‌انگیز است و وقتی این را کنار نمایش‌های امیدوارکننده بازی بگذاریم، قطعا این هیجان بیشتر هم می‌شود.

Hogwarts Legacy البته قرار نیست تکرار داستان آشنای هری پاتر و آنچه که در فیلم‌ها دیده یا کتاب‌ها خوانده‌ایم باشد. وقایع بازی سال‌ها قبل‌تر از اتفاق‌های هری پاتر رخ می‌دهند و بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که عضو کدام یک از چهار گروه مدرسه باشند. پس از آن شرکت در کلاس‌ها، یاد گرفتن جادو‌های مختلف و حتی ساخت معجون جزو روند بازی خواهند بود. علاوه‌بر این داستانی مرموز و عجیب هم در بازی خواهیم داشت که اگر این‌چنین نباشد، قطعا هیجانی هم در کار نخواهد بود! Hogwarts Legacy علاوه‌بر خود مدرسه، قرار است مناطق دیگری مثل جنگل ممنوعه یا دهکده هاگزمید را هم شامل شود و در هرکدام ماجراهایی برای گیمر در نظر گرفته است.

پوستر بازی Company of Heroes 3

۴- بازی Company of Heroes 3

  • تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه (۴ اسفند)
  • پلتفرم: کامپیوتر

Company of Heroes 3 یکی دیگر از بازی‌های مهم امسال است که فعلا فقط نسخه کامپیوتر آن تاریخ انتشار مشخصی دارد و با اینکه نسخه کنسول‌های نسل نهمی بازی هم تایید شده، ولی فعلا زمان انتشار آن‌ها مشخص نیست. مجموعه Company of Heroes بدون شک جزو موفق‌ترین بازی‌های استراتژی است و مخصوصا از نسخه اول آن، همیشه به‌عنوان یکی از بهترین‌های این ژانر یاد می‌شود. حال استودیو رلیک قصد دارد تا با Company of Heroes 3، یک بار دیگر این موفقیت‌ها را تکرار کند.

Company of Heroes 3 قرار است در بخش کمپین خود، بازیکنان را هم با نیرو‌های متفقین و هم متحدین همراه کند و برای این منظور، به‌جای مأموریت‌های آشنایی که در نسخه‌های قبلی یا کلا بازی‌های مرتبط با جنگ جهانی دوم دیده‌ایم، مخاطب را به نبرد‌هایی در شمال آفریقا و همینطور ایتالیا خواهد برد. بازی یک سری ویژگی‌های جدید هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان متوقف کردن بازی برای دادن دستورها تاکتیکی و بعد به جریان انداختن دوباره آن اشاره کرد. یک بازی استراتژی درجه‌یک چیزی است که خیلی از گیمر‌ها را خوشحال می‌کند و امیدواریم Company of Heroes 3 بتواند چنین اثری باشد.

الی در بازی The Last of Us Part I (ریمیک لست آو آس)

۵- نسخه کامپیوتر بازی The Last of Us Part I

  • تاریخ انتشار: ۳ مارس (۱۲ اسفند)
  • پلتفرم: کامپیوتر

سونی طی سال‌های اخیر، پای برخی از کاراکتر‌های محبوبش مثل کریتوس، الوی یا نیتن دریک را به پلتفرم کامپیوتر هم باز کرده و این بار، قرار است شاهد حضور جوئل و الی دوست‌داشتنی در این پلتفرم باشیم. بازی The Last of Us Part I سال گذشته به‌عنوان یک نسخه بهبود‌یافته از لست آو آس ۱ منتشر شد و حسابی هم مورد‌استقبال قرار گرفت. پیشرفت‌های گرافیکی بازی و البته تغییراتی که روند کلی آن را کمی شبیه به نسخه دوم کرده بودند، باعث شدند تا بازی چیزی بیشتر از یک نسخه بهبود‌یافته ساده باشد و ۳ مارس (۱۲ اسفند) کاربران پی سی هم قادر به تجربه این بازی خواهند بود.

انتشار بازی The Last of Us Part I برای پی سی از این جهت هم مهم است که شاید باعث شود در ادامه آن شاهد تایید و انتشار نسخه دوم هم برای این پلتفرم باشیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد